Rekrutacja do klasy 7 dwujęzycznej
Test kompetencji językowych: 15.05.2025 r.
Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji:
Rekrutacja do klasy 7 dwujęzycznej
Szkola Podstawowa nr 19 w Elblagu zaprasza szostoklasistow do klasy 7 dwujęzycznej - terminarz
Dokumenty:
DEKLARACJA PRZYSTĄPIENIA DO SPRAWDZIANU PREDYSPOZYCJI JĘZYKOWYCH
Czy potrafisz opisać postać tak, żeby można było ją narysować?
My zrobiliśmy to w języku angielskim. Podsumowaliśmy w ten sposób słownictwo służące do opisu osoby.
Naszkicowaliśmy wymyśloną postać, a następnie opisaliśmy ją tak, żeby koleżanki i koledzy z naszej grupy mogli na podstawie opisu narysować jak najbardziej podobną osobę.
Wygląda na to, że wyszło świetnie.
Połącz elementy, stwórz śmieszną twarz, a następnie opisz ją wykorzystując nowo poznane słowa.
Poznaliśmy słowa, które pomagają bardzo szczegółowo opisać twarz i włosy. Zmarszczki, piegi, pieprzyk, kręcone czy sterczące włosy albo zadarty nos… Naukę tych słów połączyliśmy z zabawą.
Obejrzyjcie filmik, pokazujący jak należało wykonać zadanie i kilka naszych prac.
Czy kalambury mogą pomóc w nauce gramatyki?
Mogą! Nam pomogły utrwalić czas Past Continuous. Wystarczy wylosować zdanie i wybrać koleżankę lub kolegę,
którzy pomogą je przedstawić z pomocą gestów.
Udało nam się odgadnąć treść wszystkich zdań. Oczywiście zapisaliśmy zdania w zeszycie, żeby utrwalić też formę pisemną.Czy dobrze bawiliśmy się podczas tej lekcji? Zobaczcie sami.
EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW
26 września każdego roku obchodzony jest Europejski Dzień Języków. Choć w tym roku była to niedziela, to przez cały kolejny tydzień nasi uczniowie mieli okazję brać udział w zajęciach pokazujących, jak nauka języków może ułatwić codzienne życie każdego z nas.
Poznawaliśmy elementy kultury innych krajów dzięki znajomości języka niemieckiego i angielskiego, nauczyliśmy się zamawiać napoje i dania w języku hiszpańskim i ćwiczyliśmy wymowę czytając łamańce językowe.
Jeśli chcecie dowiedzieć się, dlaczego naszym zdaniem znajomość języków obcych to klucz do sukcesu, obejrzyjcie filmik przygotowany przez Panią Magdę Hoppe i uczniów klas dwujęzycznych.
Zajęcia integracyjno - językowe
W dniach 25- 27 sierpnia w naszej szkole odbył się cykl zajęć integracyjno- językowych dla uczniów przyszłej klasy siódmej dwujęzycznej.
Zajęcia w większości odbywały się w języku angielskim, ale nie zabrakło też czasu na gry planszowe i rozmowy. Uczniowie wzięli udział w podchodach, grali w kalambury, rozwiązywali quiz o kulturze i historii krajów anglojęzycznych, nauczyli się popularnych łamańców językowych i przysłów angielskich, a także stworzyli własne avatary w pracowni komputerowej. Podsumowaniem zajęć jest krótki filmik, w którym uczniowie prezentują swoją nową klasę i który z pewnością będzie miłą pamiątką po tych pierwszych wspólnie spędzonych dniach.
Dwujęzyczność - NAPRAWDĘ WARTO!
W dobie globalizacji klasa dwujęzyczna jest szansą na lepsze życie. Sprawna komunikacja w języku angielskim jest w obecnych czasach umiejętnością kluczową. Język angielski staje się bowiem językiem uniwersalnym, obejmującym coraz więcej dziedzin współczesnego życia.
Nauka języka angielskiego w klasie siódmej dwujęzycznej odbywa się w wymiarze rozszerzonym – 5 godzin tygodniowo. Dodatkowo część przedmiotów m.in. geografia – 2 godziny, informatyka – 1 godzina nauczane są w systemie dwujęzycznym, co oznacza że zajęcia prowadzone są częściowo po angielsku. Taki system zwiększa intensywność obcowania ucznia z językiem angielskim w mowie i piśmie oraz sprzyja rozwojowi języka specjalistycznego.
Zajęcia odbywają się w nowoczesnej pracowni audiowizualnej wyposażonej w słuchawki. Umieszczenie dodatkowych godzin zajęć w szkolnym planie lekcyjnym pozwala uczniowi na efektywniejsze zarządzanie swoim czasem. Aby zrealizować swoje zainteresowania uczeń nie traci czasu na dodatkowe przychodzenie do szkoły, czy dojazdy.
PROJEKT MIĘDZYNARODOWY
Kiedy? II półrocze 2020 / 2021
Kto? klasa dwujęzyczna
Gdzie? platforma eTwinning
Nazwa projektu: Bridge of Cultures
Uczestnicy: szkoły z 11 krajów
Cele projektu: poznanie innych kultur poznanie różnorodnych narzędzi dostępnych w sieciBraliśmy udział w spotkaniach online, tworzyliśmy filmy na temat polskich strojów ludowych, prezentacje na temat tradycyjnych dań, komiksy o sławnych Polakach, a nawet książkę online, w której uczniowie ze wszystkich szkół zapraszali głównego bohatera na wycieczkę do miejsca w swoim kraju, które chcieli zaprezentować pozostałym uczestnikom projektu. To tylko część zadań, w których braliśmy udział.